Bilden är inte från i Torsdags

 
Min special muffins. Ganska enkla !
 
Kladdkakemuffins, Ca 30 st
 
Du behöver:
4 ägg
6 dl strösocker
3 tsk vaniljsocker
2 kryddmått salt
8 msk kako
3 dl mjöl
200 g smör
100 g ljus choklad 
100 g mörk choklad (helst lite finare)
50 g Nougat 
Marshmallows (helst mini)
 
 
1. Sätt på ugnen på 150 grader
 
2. smält smöret på mycket svag värme.
 
3.Blanda äggen och sockret så att det blir till en vit smet. 
 
4. Blanda alla torra ingredienser, mjöl, vaniljsocker, salt, kako.
 
5. Blanda smöret, de torra ingredienserna och socker smeten tillsammans. Sett till att det inte är några klumpar och att det blir en slät. 
 
6. Hacka chokladen till lagom stora bitar. Använder du inte mini marshmallows, klipp då marshmallowsen så att de blir små bitar. 
 
7. Rör ner chokladen och marshmallowsen tillsammans med den andra smeten. 
 
8. Muffinsformarna ska vara halv fyllda. När du har fyllt alla muffinsformar med smeten så delar du på nougaten i ganska små bitar och så lägger du en nougat bit i mitten på varje muffins.

9. In i ungnen i ungeför 18 minuter. Muffinsarna ser inte riktigt klara ut när du tar ut dem. Det ska de inte göra, eftersom att man vill ha krämigheten och inte allt för torr. Vänta tills de har svalnat då är de som goast. Lite grädde till skadar inte heller. 
 
10. Muffinsarna kommer att vara krämiga i mitten på grund av nougaten och att det inte varit i ugnen så länge. Marshmallowsen kommer att ha smält och det kommer att göra så att det blir lite mer socker i och lite godare socker. Den krossade chokladen kommer att stelna och du kommer att känna chokladen. 
 
Det var mina muffins. 
 

Kommentarer

Kommentar:

Vad du heter:
Kom ihåg mig då - Lars Winnerbäck

E-post:

URL/Din adress:

Skriv din text här:

Trackback


Linnéa Casteborn


Jag har redan uppnått ett av mina livsmål, jag har träffat Lars Winnerbäck.

Jag är en skivälskade estetare, som gärna hänger på Bengans, Röda Sten eller i någon av Göteborgs parker. Går andra året Estetisk linje med musik och pratar mest om Lars Winnerbäck, politik, Dr. Martens eller potatis.

Varning för stavfel





RSS 2.0